Începând din noaptea de duminică spre luni (15-16 Octombrie a.c.), ora 24:00, se va restricționa circulația vehiculelor pe pod, pe sensul de mers dinspre Calea Crângași către Str. Turda până la finalizarea lucrărilor prevăzute în proiect, estimată în luna martie a anului 2024, se arată într-un comunicat al Primăriei Capitalei.
În această perioadă, circulația vehiculelor se va putea realiza pe trasee alternative, prin Șoseaua Virtuții – Splaiul Independenței, respectiv Calea Crângași – străzi adiacente – Calea Giulești. Restricțiile vor fi semnalizate cu ajutorul unor panouri de presemnalizare instalate în intersecțiile principale.
Locurile de parcare de sub Podul Grant au fost dezafectate și nu va fi permisă staționarea și oprirea autovehiculelor, iar bretelele pasajului aferente sensului Crângași-Turda sunt deja restricționate pentru realizarea lucrărilor de reabilitare.
Tramvaiul 41 va circula alternativ, pe un singur fir doar pe lungimea podului, restul traseului nefiind afectat de lucrări.
În acest weekend, în ziua de sâmbătă, o echipă STB Infrastructură va monta un macaz, care va permite circulația tramvaielor 41 peste pasajul Grant pe o singură linie, în sistem alternativ. Astfel, va fi menținută deschisă legătura cartierelor Drumul Taberei, Militari și Crângași cu zona de Nord a orașului.
Linia 41 va fi suspendată doar sâmbătă, 14.10.2023, pentru a permite montarea pieselor de cale pentru circulația alternativă ulterioară a tramvaielor pe un singur fir. Pentru preluarea călătorilor de pe traseul liniei 41, pentru ziua de sâmbătă, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus înființarea liniei navetă de autobuz 641, care va funcționa sâmbătă între terminalele „Piața Presei” și „Ghencea” pe Bd. Expoziției, Bd. Mărăști, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Pasajul Lujerului, Str. Brașov, Bd. Ghencea.
Având în vedere aceste aspecte, PMB recomandă conducătorilor auto să folosească rutele alternative, să respecte semnificația semnalizării rutiere temporare, precum și semnalele și indicațiile poliţiştilor. Totodată, recomandăm bucureștenilor, în măsura în care este posibil, să aleagă mijloacele de transport în comun în defavoarea autoturismului personal.
Menționăm că Administrația Străzilor și constructorul S.C. Bog’Art S.R.L fac tot posibilul să termine lucrările pe acest sens până în luna martie 2024, iar traficul să fie redeschis.
Investiția este extrem de importantă, având în vedere faptul că expertiza realizată în anul 2017 arată ca starea podului este nesatisfăcătoare. Astfel, în pofida disconfortului provocat de închiderea traficului pe un sens, subliniem importanța acestei lucrări pentru siguranța tuturor pasagerilor.
Valoarea investiției este de 65 de milioane lei cu TVA inclus, iar termenul de execuție al întregii lucrări este de 22,5 de luni.